Qalle och Lambourghini


Min sambo är väldigt förtjust i multitalangen Qalle, som till min sambos stora förtvivlan har sålts av Flyinge till Finland för tävling och kommer därmed inte att verka inom aveln.

Vi hann dock att få en avkomma efter honom och hon är nu stallets ansikte utåt. Hon är snart 2år och hon utvecklas till en fantastisk häst med väldigt bra temperament. Hon rör sig med lätthet och gillar att hoppa över hindren med god marginal. Denna avkomma är min sambos ögonsten.
Tanken var att vi skulle ha en avkomma till efter Qalle men det går ju inte nu eftersom han är såld, så vi får njuta av denna damen.
Själv har jag en annan favorit som är efter multitalangen Lambourghini, denna avkomma fyller snart 1år, hon föddes samma dag som jag har min födelsedag. Hon älskar att busa med de äldre hästarna som är 2 och 3år. Tror att denna häst kommer att bli något väldigt speciellt, då hon redan från start har visat att hon har hopptalang, även denna lilla dam har mycket goda gångarter. Hennes mamma är efter den legendariske Exceller som har en staty rest efter sig i hall of fame för galopphästar. 





0 kommentarer:

Skicka en kommentar