Dubbelbokning

När vi kom till barnmorskan satte vi oss och väntade liksom även en annan gravid kvinna, den gravida kvinnan kallades in 8:15 och jag sa till min sambo var det inte 8:15 vi skulle in, "Jo sa hon", jaha då har vi nog blivit dubbelbokade sa jag, och mycket riktigt så visade det sig att barnmorskan hade dubbelbokat, men vi kom in efter den andra gravida kvinnan.

Inne hos barnmorskan togs det blodprover, blodtryck, ställdes frågor och fylldes i papper. Och sen blev det min tur att få vara med på ett hörn, barnmorskan vänder sig till mig och frågar: "faderns namn är?", då sken jag upp som en sol, stolt som få, sa mitt namn och nu står det på papperet. Varje gång det var en fråga till pappan så sken jag upp, enligt min sambo hade jag graviditetsgloria över mig!
Första ultraljudet ska ske mitten eller i slutet av april, det ska bli riktigt spännande, det är nog då det blir verkligt på riktigt. Hjärtljuden kunde man höra först i v.20 med barnmorskans utrustning, hade en förhoppning om att det kunde ske tidigare men man kan inte få allt här i världen, så nu ser vi fram emot ultraljudet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar