Gamla leksaker, barndomsminnen.

Vi satt och pratade om gamla leksaker häromdagen. Det är synd att det man hade när man var liten är i stort sett borta, jag har en påse gamla heman gubbar och lite dinosaurier kvar men allt annat är så gott som borta som exempelvis allt lego jag hade likaså mina leksaksbilar. Inte för att barnet skulle ärva dom men för att de är ett kärt minne av ens barndom, de flesta av sakerna man hade då går ju inte att få tag på, det är lätt att vara efterklok. Att vi kom in på detta hade med att göra att jag sa till min sambo att nu kan jag leka med lego utan att behöva skämmas =) Om det nu blir en kille, men även en tjej kan ju leka med lego så chansen är stor att JAG får leka med lego igen=)

Och att åka till Legoland i danmark är ju ett måste sen, där har jag inte varit sen jag var väldigt liten!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar