Mamma talar ut om när hon väntade mig.

Pratade lite med min mor om graviditet. Hon berättade om när hon väntade mig, att när hon var i 5:e månaden fick hon åka in och göra ultraljud pga att barnmorskan trodde att morsan skulle föda, de trodde att morsan var i 9:e månaden och att hon väntade tvillingar, men det var bara jag =) Jag var ett stort barn, 4540gr och 55cm lång, detta var i slutet på 70-talet. Min syster var inte heller så liten, dock lite mindre än mig men inte mycket.

Stackars mamma som krystat ut oss två.
Undra hur det var förr, om det var lika noga med ultraljud och liknande tester som de gör idag?
Jag uppfattade det som att ultraljudet mamma gjorde i 5:e månaden var hennes första och det tack vare att barnmorskan trodde att det var dags att föda pga storleken på hennes mage.
Kommer ihåg de fina kläderna man hade när man var liten, brunt med stora vita blommor, mycket gult och mycket orange.
Tänk att man har varit liten en gång i tiden, vilka minnen=) Nu blir man allt lite nostalgisk!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar