En omskakande dag igår!!

Igår var det en jobbig dag, min kära sambo fick i förrgår lunch lite ont nedanför magen som blev värre framåt kvällen, hon ringde förlossningsakuten i Skövde, de trodde per telefon att det kunde vara urinvägsinfektion och att hon skulle lägga sig och vila en timme, detta gjorde hon men det blev inte bättre så hon ringde tillbaka, de ville då att hon skulle kissa i en mugg som vi kunde åka in till "lokala" barnmorskan med, så igår på morgonen gjorde vi detta, barnmorskan bokade en tid till den "lokala" graviditetsläkaren, vi fick tid kl 1, vi åkte dit och min sambo blev undersökt, läkaren var oroad över att smärtan var så intensiv så hon ringde till Näl och sa att vi var på väg, så vi hoppade in i bilen och for till Trollhättan. Uppe på BB stod en sköterska och visste vilka vi var när vi kom så vi fick in i ett rum med en gång, det skulle lyssnas på bebisens hjärta och kännas på magen, när jag och min älskade sambo hörde hjärtljuden så släpptes en sten ifrån hjärtat, jag fick stå och hålla i maskinen, hjärtslagen låg på 156 och var bra, efter detta var klart fick vi in i ett annat rum där förlossningsläkaren väntade på oss, hon undersökte min sambo och gjorde även ultraljud, då släppte ännu en sten, det varså skönt att få se den lilla och att allt var bra. Diagnosen blev foglossning, vi blev mycket lättade över att det "bara" var foglossning. Min tanke var varför misstänkte inte barnmoskan och läkaren vi träffade innan på dagen detta?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar